Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

lördag 21 juli 2012

Bröllops tårta i Rosa & Vitt

Jag har fått äran att göra en bröllops tårta, min första. Jag är väldigt stolt och glad att få göra den, men samtidigt har jag varit väldigt nervös... bröllopstårtor vill man inte misslyckas med och allt ska vara perfekt!!! Ledorden jag fick var vitt och rosa, tre våningar. Brudens mamma visade mig lite kort på de tårtor bruden tyckte var fina och de flesta hade gemensamt att Blommorna gick som en våg upp längs ena sidan. Designen på tårtan var klar!

Det tog väldigt många timmar att göra denna skapelse, varor var svårt att få tag i då de flesta ha sommarstängt eller dåligt med varor i sortimentet, när väl alla varor kom satte jag igång med alla rosor, ca 35 st gjorde jag och nästan alla gick åt. Totalt har det nog gått åt strax över 20 timmar om inte mer...

Tårtan består av vaniljbotten fylld med hallonmousse och vit chocklad mousse täckt med marsipan. blommorna är gjorda i en blandning  av flowerpaste och sugarpaste.






När brudens föräldrar hämtade tårtan berättade dom att det skulle dansas runt tårtan med en kniv, låter väldigt spännande!
Dom tyckte jättemycket om den. Nu hoppas jag att brudparet tyckte om tårtan och att den smaka gott!!

4 kommentarer:

  1. du är så himla duktig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket Linda :-)

      Radera
  2. Wow vilken fin bröllopstårta!! Hoppas det är varmed dig! Vi saknar dig på Solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Det är jättebra med dig, drar igång med mina studier på måndag:-) saknar alla med! Hoppas allt är bra med er!

      Radera