Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

lördag 26 november 2011

Batmantårta

Ludde och hans vänner fyller alla år på våren, så varför inte ha ett extra kalas på hösten.. En toppen idé tycker jag! Denna 4 åring gillar batman, jag försökte mig på att göra en liten modell av självaste Batman, men det var ingen höjdare, han såg väldigt konstig ut. Istället blev det en siluett av en stad, en stark strålkastare mot himlen som lyser på batman loggan, och så klart en liten variant av batmobilen.

Ludde själv var med och hämta tårtan, och han var så glad, han strålade som en sol och hade massor av frågor om hur jag hade gjort både det ena och det andra. Jag blev så varm om hjärtat, det är så kul att se glädjen i barns ögon :-)



Nu hoppas vi att den ska smaka också, vaniljbotten fylld med glasskräm och egen gjord jordgubbsylt.

2 kommentarer:

  1. Blir de några spännande tårtor i helgen då? :D

    SvaraRadera
  2. nej förra helgen blev det "bara" cupcakes ;-) dock hoppas jag att det blir lite fler tårtor snart.

    SvaraRadera