Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

torsdag 24 november 2011

Sagotårta

Idag var det knytkalas på Hampus förskola , så klart var han mycket bestämd när det gäller vad vi skulle bidra med. En tårta.Det skulle vara en drake, en prinsessa och en riddare som heter Hampus, jag pratade med personalen på förskolan om det fanns några intressen i gruppen och drakar var ett het ämne.

Min lille riddare var med i hela processen med att komma med ider och välja färger. Han var väldigt glad o stolt över tårtan så det var lite svårt att låta andra komma nära den...men är man tre år så är det ju inte så konstigt.
Till slut fick han draken att äta på och då var han nöjd. När det gäller fyllning försökte jag göra så barn vänligt som möjligt med vanilj marinerade jordgubbar som jag gjorde en 'sylt 'av och den andra fyllningen var en jordgubbs mousse .

Runt Tårtan skulle det vara en riddarborg


2 kommentarer:

  1. Du är ju makalös Anki! Gud så duktig du är! Jättefin!

    Kram Mikaela

    SvaraRadera
  2. tack så mycket Mikaela, det värmer :-)

    SvaraRadera