Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

måndag 11 juni 2012

Prinsesskalas med en slott tårta


Nu har det ännu en gång tagit väldigt lång tid sen ett inlägg kom, så nu får jag ju kompensera det med ett inlägg med desto mer, eller hur!?

Här kommer ett gäng bilder från Linnèas väldigt sena 5 års kalas... nästa så vi får säga 5½ års kalas.. Detta har varit mitt dåliga samvete länge, men tillslut blev det ett mindre kalas med prinsess tema, den röda mattan rullades ut för 6 små prinsessor och två lite mindre prinsar..

Enligt mitt hjärtas önske mål skulle allt vara rosa och hennes krav på tårtan var att det skulle vara ett slott med rosor på, röda tak och snövit skulle sova uppe på tårtan, sen skulle ju hela tårtan glittra också, vilket den gjorde.

Rosa dessert bord


"SlottsSaften" hällde jag upp i mindre flaskor så barnen själva skulle kunna hälla upp saften


Rosa maränger

"Roscupcakes" Hallon cupcake med vitchokladfrosting

Woopies med Jordgubbsfrosting och Linnèas sylt hjärtan


 Slottstårta med Snövit

Detaljbild







-

7 kommentarer:

  1. Helena Pettersson11/6/12

    Åhh så fint du har gjort det. Riktigt prinsess kalas :)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Tjejen var väl riktigt nöjd med allt rosa och en så fin tårta med snövit ett riktigt prinsesskalas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är moster Carin som skriver!!!

      Radera
    2. hej Moster Carin! kul att du tittar in! och tack ska du ha :-). ja det var en riktigt nöjd tjej!
      Kram

      Radera
  3. Ojoj oj vilket tårta!!! :) Du får lägga upp en bild på förskoletårtan oxå! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack ska du ha:-) äntligen fick jag tid att säga in den också. hoppas allt är bra med er och att ni har en skön midsommar! Kram

    SvaraRadera