Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

torsdag 12 januari 2012

Pirat tårta

Till Hampus 3 års kalas var det Pirat Tema som gällde, ett tema som jag älskar och tycker är super kul!
Den här piraten sitter med sin skatt under en palm på en öde ö, i handen har han sitt svärd så han kan skydda sig mot hajarna som lurar i havet..
den är täckt med marsipan i två olika färger som jag har vridit kavlat och grejat så det ska se ut som havet, ön består av kex som jag mixat sönder och blandat i en gnutta smält smör (så inte smulorna skulle flyga iväg när Hampus blåste ut ljusen) Den är fyllt med jordgubbs mousse och vaniljkräm.
Även om Hampus gillade denna tårta och den tog x antal timmar att göra så slog den inte blixten tårtan. som det inte alls var lika mycket jobb med :-)



Mer bilder kommer inom kort med resten av bakverken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar