Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

söndag 29 januari 2012

Blixten & Bärgarn Tårta

Den här tårtan var så grymt kul att göra! Det tog tid, ca 6 timmar, men så kul!
Den är till en pojke som heter Melvin som fyller härliga 4 år. Det skulle vara en tårta med blixten, själva utformningen fick jag fria händer, vilket jag älskar! Lika så fyllningen som skulle vara barnvänlig.
Eftersom jag fick fria händer passade jag på att testa något nytt, nämligen rice krispies treat, det är en god massa som består av bla rispuffar som man sen kan forma, dekorationerna blir lätta och dessutom är det bättre ekonomiskt eftersom SP är rätt så dyrt, här är berget gjort på det här sättet och sen täckt med sugar paste.

Jag passade också på att slänga med Bärgarn, han är min favorit och vet att många små älskar honom.

De två vännerna befinner sig ute i öken vid solnedgången...

 Min favorit!
 Jag valde att även täcka tårtbrickan med sugar paste för att det mer skulle kännas som ett landskap.


Melvins namn på berget


Vaniljbotten
Glasskräm
Jordgubbsmousse
Spacklad med smörkräm
Täckt med Sugarpaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar