Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

tisdag 27 mars 2012

Nalletårta

Min sambo Stefan fyller år!!!
 Till hans Tårta ville jag kompensera för hans lite vågade farsdag tårta med en lite gullig och mer kärleksfull tårta ;-) När vi träffades köpte jag ofta kort med just Mirandanallar och har sett flera olika Mirandanallar i SP så varför inte försöka sig på det...
 Stefan önskade sig en lika dan som en av tårtorna som Linnèa fick när vi firade henne, den bestod av Vaniljbotten hallonmousse och vaniljkräm täckt med grädde. Men eftersom nallen skulle sitta uppe på tårtan fick det bli en cirkel av marsipan.
Känner att jag har tappat mycket inspiration på sista tiden och har trappat ner rejält på bakandet, nu bakar jag endast när andan faller på och när jag får någon rolig ide.. tycker samtidigt att det är trist att jag tappat lite av glädjen.. Hoppas att det kommer tillbaka .. kanske när livet är lite mindre stressande.
På hans födelsedag firade vi lite i smyg med en liten mini tårta som bestod av vaniljbotten och tre lager choklad fudje, spacklad med vaniljsmörkräm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar