Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

lördag 10 mars 2012

Tingeling/barbie Tårta


Jag har nyligen bytt jobb, med nya underbara kollegor! jag trivs fantastiskt bra! Det har varit en positiv omställning i vårat liv.  Fast jag saknar så klart många på mitt förra jobb, måste ta mig tid och åka dit snart J

Det kom fram rätt snart i personalrummet att min hobby var att baka tårtorJ En av min kollegor ville ha en tårta till sin dotter som ska ha kalas i helgen, hon föll för barbietårtan jag gjorde till min dotter förra året, men har Tingeling tema och undrade om jag kunde göra henne som tingeling.

Först gick jag på jakt efter en Tingelingdocka men hittade inte, så jag fick ta en vanlig barbie och klippte hennes hår och satte upp det som Tingeling. Sen funderade på hur tingelings klänning skulle se ut om hon skulle gå på bal… En lång grön klänning av böljande blad.. vingar som glittrar.. fjärilar och blommor och så klart en påse med älvstoft… jag tror Tingeling skulle känna sig fin i en sån balklänning. Jag brukar andvända mina barn som jury, om dom ser vilken figur jag gjort då de är mina hårdaste kritiker, och denna gång jubblade båda två "Tingeling".

Den består av Vaniljbotten fylld med jordgubbsmousse och vaniljkräm spacklad med vaniljsmörkräm.
Påsen med älvstoft


Svårt att se på kortet mn vingarna är penslade med pärlemoglitter




3 kommentarer:

  1. WOOOW så jäkla cool!! Underbart vacker och man ser verkligen att de är en tingeling!

    SvaraRadera
  2. Tack Linda!!!! vad glad jag blir, alltid svårt att veta om ens tanke syns ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sandra Jensen10/3/12

    Imponerande :)

    SvaraRadera