Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

söndag 18 mars 2012

Prinsesstårta


Linnèa 5 år!

Min Underbara tjej fyller 5 år i morgon, kan inte fatta att hon är så ”stor” tiden går fort…

Vi tjuvstarta firandet med en familjemiddag i gårkväll och hon hade många önskemål om tårta, men det blir ju flera firanden… och till kvällens middag ville hon ha en Prinsesstårta, då menade hon ju inte den typen av prinsesstårta som vi tänker på, Utan hon ville ha en riktig prinsesskrona på sin tårta, har tidigare provat på lite ”enklare” varianter av kronor och ville försöka mig på en som verkligen såg ut som en riktig krona. Den såg så fin ut när den låg och torka men gick sönder på morgonen när jag skulle ta loss den. Delar av den gick att rädda, men den var mycket högre från början, och hade mer detaljer.

Sen när jag skulle sträcka mig efter kaffet så gick den sönder ännu mer, men då hade jag i varje fall hunnit fånga den på kort J Som jag nämnt tidigare är jag extremt klantig o klumpig av mig.

Min förståndiga dotter förlät mig och jag lova att jag ska försöka mig på ett nytt försök..





        Min Älskade tjej!

Enligt min dotters önskemål består tårtan av vaniljbotten med två lager Hallon mousse och ett lager hemma gjord vaniljkräm. Spacklad med grädde och täckt med marsipan ocd dekorerad med sugarpaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar