Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

onsdag 19 oktober 2011

Djävulstårta.

Några kollegor till mig ville skoja lite med en av våra kollegor som fyllde år, han älskar att små retas, särskilt med en av dom. Dom var rörande överens om att dom ville ha en liten djävul på tårtan, så jag gjorde en helvetes tårta.. Svart med eldflammor, stenar och svarta fjärilar. När det var dax att göra djävulen, så började jag tänka, den här killen har ett hjärta av guld och är genom snäll, så jag försökte få djävulen att se så snäll ut som möjligt, både ansiktsuttryck och kroppsspråk.
Eldflammorna var svårare än jag trodde, höll på många timmas innan jag fick ett okey resultat, men är ändå inte helt nöjd... men sugarpasten tog slut, så det var bara att ge sig. Att den dessutom ser sämre ut på bild gör inte saken bättre.  Men dom blev jättenöjda ändå, kanske är det jag som är för självkritisk.. bara att fortsätta öva :-)
fylld med Hallon mousse och chokladkräm.



4 kommentarer:

  1. Anonym19/10/11

    Men kära nån vilken härlig tårta, du är då otroligt duktig. Och jag är väl si sådär världens stoltaste mamma!!

    SvaraRadera
  2. Anonym19/10/11

    Tack mamma :-) vad kul att ni gillade tårtan jag gjorde till er, inte många gånger man ser er både ta två gånger! eller var det tre?? ;-) kram på dig

    SvaraRadera
  3. Anonym24/10/11

    Duktig du är

    SvaraRadera
  4. tack ska du ha!

    SvaraRadera