Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

tisdag 18 oktober 2011

Sandlådetårta. Wåga & Wilja

Den här gjorde jag till barnens förskola när dom skulle ha planeringsdag, det ska föreställa ett litet barn som sitter på en stor sandkaka, hon/han vågar, vill och dessutom kan bygga denna stora sandkaka,  sandkakan är en tårta som är spacklad och sen täckt med  digetiv kex som jag mixat sönder.
Den stora tårtan är en regnbågstårta, så den bjuder på en liten överraskning där i...
Den är fylld med Hallonmousse och vitchokladmousse, den är spacklad med smörkräm och täckt med marsipan i vit o blått som jag blandat/vridit och grejat med för att det ska se ut som en himmel, syns inte riktigt på korten.


2 kommentarer:

  1. Susanna21/10/11

    Den ar verkligen superfin. Onskar just nu att jag bodde i Sthlm sa jag kunde bestalla en massa tartor av dig. Sei bravissima!!

    SvaraRadera
  2. Det önskar jag också att du gjorde, men av en annan orsak :-) KRAM

    SvaraRadera