Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

torsdag 13 oktober 2011

Röda och vita tårtor

Här är ett par tårtor jag gjort i veckan. 



De två första är till Jenny, hon ska börja på ett nytt jobb och ville bjuda sina gamla arbetskamrater på tårta,  jobbar med blommor och så jag gjorde massor med blommor, men tyckte att det blev för mycket och började plocka bort, tyckte det var finast så här. Den stora är fylld med mjölk choklad mousse och jordgubbs mousse, spacklad med vaniljsmörkräm. Den lilla är med Hallon mousse och daimmousse. båda två är med vaniljbotten. Täckt med Sugarpaste och dekorationer av sugarpaste och marsipan.

Den Tredje tårtan är en chokladtårta fylld med chokladfudge, chokladkräm och vitchoklad mousse. spacklad med choklad smörkräm. Täktoch dekorerad med Sugarpaste, runt tårtan har jag fäst ett spetsband.(inte ätbart men väldigt fint :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar