Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

tisdag 27 september 2011

cupcakes

Cupcakes är hur kul som hellst att göra, lätt att göra en satts och frysa in och sen ta fram och göra frostingen när man vet att det vankas gäster.
Jag brukar också göra cupcakes när jag vill testa nya tekniker att spritsa.
Några av de 80 cupcakesen jag gjorde till min Bäste väns "dagen efter bröllop brunch". Det var ett underbart svenst/italienskt bröllop. En riktig upplevelse! Dessa små är hallon cupcakes med vitchoklad frosting, dekorerade med små fjärilar.


Efter en grill middag med goda vänner var det gott med choklad cupcakes med en vitchoklad frosting, testade ett nytt recept, vet inte om det var det eller för att det var en av åretsvarmaste dagar som gjorde att den inte blev så fast.. dekorerade med lite vinbär.

Dessa bjöd jag mina kollegor på när vi hade kvällsmöte, uppskattades så klart...:-)
Hallon cupcakes med vitchokladfrosting.

Ville testa något nytt, nutella frosting, gjorde massor och gick runt och bjöd grannarna på, blev en riktigt trevlig kväll!

Våra Nya grannar kom över på middag, då gjorde jag blåbärs cupcakes med marcapone frosting

Jag ville öva på att spritsa rosor inför en kommande tårta, så jag gjorde choklad cupcakes och en super enkel och god chokladkräm, smakar som chokladbollar. Ännu en gång fick vi glada grannar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar