Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

tisdag 27 september 2011

Svärmors tårta

I våras fick jag i uppdrag att göra en tårta till min svärmor och hennes mamma, tårtan skulle vara till deras gemensamma fest i Karlstad, det var svårt att komma på hur vi skulle frakta tårtan, men det löste sig med en övernattning hos min sambos härliga morbror och att han lät mig ta hans kök under ett par timmar.
Min svä mor är hunduppfödare, så det var givet att det skulle vara hundar på tårtan, nu skulle bara hennes mamma vara med.. hon är otroligt duktig på att sticka och vi ar fått många fina tröjor till barnen från henne, så tanken är att hon har stickat en filt till hundarna som har busat så en maska har gåttpå filten.
En liten valp som tittar upp under filten

Två valpar som sitter fint, nedanför ser ni garnnystanet med stickorna i.

Närbild på fjärilarna

Tårtan var men vanilbotten fylld med jordgubbsmousse och vitchoklad fluff. spacklad med smörkräm. Trots att tårtan var rätt så stor så tog den nästan slut, det ser jag som ett mycket gott betyg, att den dessutom bjöd till lite skratt var ju ett plus i kanten.

2 kommentarer:

  1. Lisa Ejrefalk29/9/11

    Hej!
    Jättekul att du har kommit i gång, sidan är jättefin! Jag ska tipsa mina vänner och kollegor om din sida, jag har redan berättat om bakverken!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. ankiskaka30/9/11

    Tack Lisa! :-) ja gör gärna det. du är nog den som vet bäst hur dom smakar;-) kram

    SvaraRadera