Cupcake

Om mig

Mitt foto
En tvåbarnsmamma från stockholm/järfälla som nyss upptäckt glädjen med att baka tårtor.

onsdag 28 september 2011

Mammas "ko tårta"

När min mamma fyllde 60 ville jag så klart göra en tårta speciellt för henne.
Min mamma har under många år samlat på kor och hon, som jag själv älskar dans... så varför inte en ko som har balett kläder på sig? Vi skulle fira henne genom en överrasknings fest ute i deras sommarstuga. ännu en gång blev det klurigt med frakten. Jag fick helt enkelt fylla tårtorna och frysa in dom, sen smet jag iväg efter middagen och spackla, täckte och dekorera. Gick hyfsat bra, förutom att den var lite fryst i mitten bara... lite olyckligt, men fyllningen var en vaniljmousse och färskabär så det blev lite glass av det :-)
Närbild på mammas ko, dax att åka till kalaset :-)

2 kommentarer:

  1. Anonym22/10/11

    En kopia av din mamma !

    SvaraRadera
  2. Anonym24/10/11

    Tycker nog att det påminner mer om din morbror!!

    SvaraRadera